Onze Sunday Secret

Een  veel  voorkomend  probleem  is  te  druk  zijn  en  niet  weten  waar  je  de  tijd  vandaan  moet  halen  om  privézaken  thuis  gedaan  te  krijgen.  Ook  toen  ik  zelf  mijn  salon  nog  had. Gedachtes  zoals;  ''mijn  dagen  zijn  zo  druk  dat  het  me  gewoon  niet  lukt  om  in  de  avonduren  mijn  gedachtes  bij  elkaar  te  rapen'', ''de  stapel  wasgoed  die  in  de  hoek  van  de  keuken  ligt  te  wachten  om  gestreken  te  worden'', ''het betalen van de rekeningen'',  ''het  plannen  van  de  afspraken, het invullen  van  formulieren  en  het  doen  van  de  noodzakelijke  boodschappen''.  En  dit  is  nog  maar  een  tipje  van  de  ijsberg. Hoe  in  godsnaam  krijg  ik  mijn  gedachtes  weer  op  een  rijtje!  Herken  jij  jezelf  daar  ook  in?  Gelukkig  is  dit  voor  mij  alweer  een  behoorlijke  tijd  geleden  en  loopt  alles  redelijk  gestroomlijnd,  hoe?  Lees  onze  Sunday  Secrets

Mindful  Return  Secret

Bij  ons  thuis  hebben  wij  een  mooie  houten  bak  die  wij  de  ''Sunday  Secret'' bak  noemen.  Het  staat  op  de  tafel  in  onze  keuken.  In  deze  bak  leggen  wij:  rekeningen,  formulieren  die  ingevuld  moeten  worden,  een  boekje,  nee  geen  agenda :-),  waar  wij  onze  'things  to  do'  in  opschrijven,  een  lijstje  met  een  overzicht  met  maaltijden  die  wij  die  week willen  eten  en  een  aanverwant  boodschappen  lijstje,  ik  kan  zo  nog  wel  even  doorgaan :-)

Het  zijn  van  die  alledaagse,  steeds  terugkomende  en  meestal  vervelende  dingen  die  veel  tijd  in  beslag  lijken  te  nemen  maar  omdat  ze  in  onze  houten  bak  gaan,  veel  minder  van  mijn  emotionele  energie  opvreten.  En  voor  mij  werkt  het  prima  (geeft  me  lucht)  dat  het  voor  die  week  van  mijn  to-do  lijst  afgevinkt  is!  Het  weerhoudt  mij  ervan  dat  deze  dingen  in  mijn  hoofd  rond  blijven  spoken.

Maar  goed... als  we  er  niks  aan  zouden  doen  dan  raakt  die  schaal  aardig  vol.  Dus  wij  hebben  onszelf  voorgenomen  om  elke  zondag -meestal  gebeurt  dat  na  het  ontbijt-  de  schaal  in  het  midden  van  de  keukentafel  te  zetten, het  to-do  boekje,  laptops  en  telefoons  erbij  te  pakken  en  alles  door  te  lopen  en  gelijk  af  te  handelen.  Tip:  wij  hebben  zelf  geen  kinderen  maar  doe  dit  soort  activiteiten  als  je  kiddo's  op  bed  liggen.

Wat  staat  er  onder  andere  dan  allemaal  op  onze  lijst?

  • Geld  &  Rekeningen
  • Dingen  die  besteld  moeten  worden  (wij  zitten  in  een  verbouwing)
  • Planning  voor  de  aankomende  week
  • Afspraken,  activiteiten  en  Us-Time  (2  keer  per  maand  NO  COMMITMENTS)
  • Tijden  wanneer  we  gaan  sporten
  • Er  zeker  van  zijn  dat  we  ook  zelf  tijd  met  eigen  vrienden  en  vriendinnen  door  kunnen  brengen
  • Onze  zakelijke  doelstellingen  doorspreken

Redden  wij  het  om  elke  week  de  hele  lijst  af  te  werken?  Nope.  Maar  om  dit  samen  te  doen,  onze  wekelijkse  meeting,  brengt  ook  heel  veel  fun  en  gespreksstof  met  zich  mee.  Heel  veel  succes  met  het  inrichten  van  jouw  ''Secret  .... Day''

Auteur: Mariska Kemper
De SlowBeauty Group