Ruim 16.000 bezoekers voor HortiContact Gorinchem

In totaal bezochten 16.384 geïnteresseerden HortiContact, Nederlands grootste ontmoetingsbeurs voor de glastuinbouw. Evenementenhal en haar exposanten waren zeer te spreken over het beursverloop. Met name de hoge kwaliteit van de bezoeker was erg positief.

Er namen deze veertiende editie een record aantal expoanten deel aan HortiContact: 510. Ze werden gekoppeld aan ruim 16.000 vakspecialisten uit de tuinbouwbranche. Het was de eerste editie onder de nieuwe internationale naam HortiContact (voorheen Tuinbouw Relatiedagen).

Het leidende platform in Nederland voor tuinbouwprofessionals kon afgelopen week rekenen op veel positieve reacties van exposanten. “Dit is een echte netwerkbeurs waar we veel van onze klanten kunnen spreken”, zegt Harris Barendregt van KG Systems. “Ik kreeg een mailtje doorgestuurd van een mogelijk nieuwe klant die op de beurs loopt en zo naar onze stand komt. Als ik hier niet had gestaan, had ik deze man wellicht nooit gesproken en was hij nu op de beurs naar een andere aanbieder gegaan”, aldus Barendregt.

Na de economische crisis komt de Nederlandse tuinbouw weer tot bloei. Dat werd ook zichtbaar op HortiContact. Exposanten gaven aan ook te merken dat het weer beter gaat in de sector en de kwekers weer meer vertrouwen krijgen. Een ander positief punt was de gezellige en laagdrempelige sfeer. “En er is een hoog ons-kent-ons gehalte. Dit is een echte relatiebeurs. Door de veel kleine stands dicht bij elkaar ontstaat er veel afwisseling en is de beurs overzichtelijk”, zegt Sander Clemens namens Jiffy.

Dit jaar organiseerde Evenementenhal voor het eerst een HortiContact Tour voor internationale telers. Deze tweedaagse excursie ging langs meerdere teeltbedrijven en kenniscentra om internationale telers kennis te laten maken met de laatste ontwikkelingen in de Nederlandse glastuinbouw. In totaal namen 35 bezoekers uit 14 verschillende landen deel aan de HortiContact Tour.

HortiContact 2018

In 2018 vindt HortiContact plaats op 20, 21 en 22 februari. Met HortiContact wil Evenementenhal zich blijven focussen op de Nederlandse doelgroep en geven ze daarnaast graag gehoor aan de toegenomen interesse vanuit het buitenland.