Scheldewerf Rupelmonde N.V. heeft bezoekers veel te bieden en wil dat graag in Gorinchem laten zien

Scheldewerf Rupelmonde N.V. neemt aan deze beurs in Gorinchem voor alweer  de tweede keer deel. “Wij hebben de bezoekers veel te bieden en willen dat graag in Gorinchem laten zien”, vertelt Pol Jansen, bestuurder van de werf die eerder werd overgenomen. Het unieke van deze werf is de dwarshelling van 170 meter lang en 40 meter breed en een terrein van 24.000 m2. ‘Een plaats waar de binnenvaart thuis is’, zo zegt de slogan van deze werf.

Kernactiviteit van deze werf, die in 2016 werd overgenomen door Greg Aertssen (tevens CEO van firma Aertssen) en daarvoor bekend stond als Nieuwe Scheldewerven (NSW), is het bouwen en herstellen van schepen. Onderhoud van het metaalwerk is één van de kernactiviteiten van het bedrijf.

“Wij begeleiden de projecten op onze werf op een professionele wijze. Hierbij moet worden gedacht aan herstel van schade, hermotorisering en/of aanpassingen aan constructie of techniek. We bespreken het project altijd grondig door met de opdrachtgever en ‘ontzorgen’ hem daarbij van het begin tot het eind”, zo licht Jansen toe. Dat deze werkwijze succesvol is, blijkt wel uit een aantal gerenommeerde bedrijven uit de binnenvaart dat tot het klantenbestand van de werf mag worden gerekend. De werf werkt nauw samen met klasse- en expertisebureaus en verzekeraars.

Voor de uitvoering van werkzaamheden in onderhoud, reparatie of nieuwbouw heeft de werf een dwarshelling van 170 meter tot haar beschikking. Deze helling heeft een breedte van 40 meter en is in totaliteit dus geschikt voor uitvoering van hellingwerk met flinke afmeting. De faciliteiten van de werf voor uitvoering van werkzaamheden boven- en onder de waterlijn zijn ruim. Een vlottende steiger is geschikt voor uitvoering van werkzaamheden boven de waterlijn. Totaal heeft deze werf een oppervlakte van 24.000 mtot beschikking.

Naast uitvoering van werkzaamheden is het bestuur van de werf ook actief in een aantal projecten die lopen voor de binnenvaart. Hiervoor worden ook de ontwikkelingen van alternatieve brandstoffen nauwlettend gevolgd en loopt er een toekomstverkenning voor een waterstof bunkerstation. Maar de werf biedt ook interessante oplossingen voor schippers die met motoren CCR0 of CCR1 varen en willen besparen op brandstof en/of de uitstoot willen verbeteren.

Kennismaken met deze werf? Breng dan tijdens de beurs een bezoek aan de stand of maak alvast een afspraak per mail of telefoon.