Sign & Print Expo lanceert thema: street art

Begin dit jaar kwamen de organisatoren van de Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign naar buiten met het nieuws dat de beurs vernieuwd zal gaan worden. De fusie tussen de twee belangrijke werelden presenteert zich voortaan onder één nieuwe naam: Sign & Print Expo. Het thema dat tijdens de 15e editie van dit event centraal staat is street art: kunst met een boodschap.

De vernieuwde beurs
Sign & Print Expo is hét event waar toekomstige innovaties en trends in deze vernieuwende vakgebieden worden gepresenteerd. Met de komst van het vernieuwde concept spreekt het event de beslissers op het gebied van visuele communicatie aan. Op 26, 27 en 28 maart 2019 zal Evenementenhal Gorinchem dé ontmoetingsplek zijn om de nieuwste ideeën op te doen op het gebied van grafimedia en visuele communicatie.

Thema: street art
Street art is een unieke vorm van kunst met een boodschap, waarbij de originaliteit en uitdrukkingskracht centraal staat. Je ziet in één oogopslag bij het voorbij lopen direct wat de artiest uit wil dragen. Originaliteit en uitdrukkingskracht zijn daarbij belangrijke elementen. Klinkt herkenbaar? Bij een succesvolle visuele communicatie uiting die ontwikkeld wordt in de sign- en print industrie zijn die doelen namelijk niet anders. Ook hierin draait het om het uitdragen van een herkenbare boodschap en wordt de aandacht getrokken wanneer een uiting origineel en opvallend is.

Het thema sluit perfect aan op de ambities die de organisatoren met Sign & Print Expo zijn aangegaan. De organisatie laat hierbij weten dat ze met dit thema ook inspeelt op de hedendaagse trends en spreekt hiermee alle bezoekersdoelgroepen aan; sign- en print specialisten (o.a. drukkerijen en signmakers), grafische vormgever (o.a. designers) en marketing communicatie adviseurs. Dit zal een welkome verjonging met zich meebrengen ten opzichte van voorgaande edities, mede doordat er tijdens de 15e editie vele experiences aan het driedaagse event worden toegevoegd. Wat dat precies gaat zijn, wordt nog even geheim gehouden.

Street art visual
Wij onthouden als mens over het algemeen tachtig procent van wat we zien, maar slechts twintig procent van wat we lezen. Dat zorgt er mede voor dat de sign- en print industrie een belangrijke speler is in een visuele communicatie-uiting. Sign & Print Expo beaamt dit en vermijdt het spreekwoordelijke gezegde ‘vloeken in de kerk’ door geen bestaande street art uiting te gebruiken. Zo is er een eigen unieke visual gecreëerd waarbij de organisatie experts van Graffiti Netwerk in de arm nam. Een teaser van ‘the making of’ is hier terug te vinden.

De achterliggende boodschap
De street art visual is door Graffiti Netwerk gecreëerd op de locatie waar Sign & Print Expo in 2019 plaatsvindt: Evenementenhal Gorinchem. Hierin zijn twee belangrijke boodschappen verwerkt. De vier verschillende stijlen in typografie en kleur staan centraal voor de ontwikkelingen die de sign- en print industrie hebben doorgemaakt: het verleden naar de toekomst. Naast deze boodschap staan de ogen voor het menselijke waarnemingsorgaan ‘visueel’, waarmee de link wordt gelegd naar visuele communicatie. Een sterke boodschap, die op een creatieve en unieke manier verwerkt is.

Creativiteit, innovaties en een kritische blik op het verleden en de toekomst zullen een belangrijke rol spelen voor Sign & Print Expo 2019.

Sign & Print Expo vindt plaats op 26, 27 en 28 maart 2019 in Evenementenhal Gorinchem. Meer informatie is te vinden op www.signprintexpo.nl.

Contact
Rowdy van den Nieuwenhuizen
Marketing Event Manager
Tel: +31 (0) 183 680 675
Email: rowdy.vandennieuwenhuizen@easyfairs.com