TIV 2018 kwalitatief succesvol verlopen voor bezoekers en exposanten

HARDENBERG – Beursorganisator Gertjan Lammers kijkt met een positief gevoel terug op de beursdagen van de vakbeurs TIV 2018. Exposanten waren erg te spreken over de kwaliteit van de bezoekers. Anderzijds waren bezoekers aangenaam verrast door het aanbod van ruim 225 (toe)leveranciers uit de maakindustrie. “De kwaliteitsslag waarmee we twee jaar geleden zijn begonnen, werpt nu steeds meer zijn vruchten af. Het event is gegroeid van alleen contactmoment naar kennis- én contactmoment met een sterke focus op de regio Noord- en Oost-Nederland.

In totaal bezochten 6.239 vakprofessionals op 18, 19 en 20 september Evenementenhal Hardenberg tijdens TIV 2018. “We zijn twee jaar geleden gestart met – laat ik het zo zeggen – TIV 2.0. De bezoekers van TIV waren dit jaar van hoge kwaliteit en de regio was meer dan ooit aanwezig in Hardenberg. TIV profileert zich als hét centrum voor de maakindustrie in Noord- en Oost-Nederland, dat wordt eveneens bevestigd uit onze bezoekersstatistieken. Maar liefst 86% van alle bezoekers is afkomstig uit Noord- en Oost-Nederland. Wie als bezoeker dit jaar heeft overgeslagen, heeft echt iets gemist. Dat is iets wat ik regelmatig terugkreeg van zowel bezoekers als exposanten. Daar zijn we ontzettend blij mee”, aldus Lammers.

            

Succesvol kennisprogramma met ruim 30 gastsprekers

Naast ruim 225 exposanten maakten ruim dan 30 gastsprekers hun opwachting tijdens TIV 2018. Ze verzorgden interactieve seminars en informatieve lezingen. De goed bezochte kennissessies vonden plaats in het midden van de beursvloer. Daardoor konden bezoekers gemakkelijk het netwerken met exposanten combineren met kennis vergaren. Lammers: “Daarmee voldoen we aan de vraag vanuit de markt. Een ruime meerderheid (54%) gaf aan TIV te bezoeken om kennis te vergaren over nieuwe producten, diensten en brancheontwikkelingen. In ons kennisprogramma kwam dit veel aan bod. Ondanks dat het bezoekersaantal iets lager was, hebben de exposanten goede leads gegenereerd met bestaande maar ook met veel nieuwe contacten. Dat komt mede door het feit dat bijna de helft (45%) van de bezoekers heeft aangegeven TIV te bezoeken om bestaande en potentiele leveranciers te ontmoeten. Dat sluit goed aan op de behoefte van onze exposanten, want zij willen maar al te graag in contact raken met deze bezoekers.”

Naast de Toekomstcampus introduceerde de beursorganisatie in 2018 ook de thema’s: Slimme (eind)producten, Slimme producties, Slimme processen. “De thema’s werden goed ontvangen. Vooral het feit dat ieder thema een eigen kennistheater had vonden bezoekers erg fijn.“

Bekijk hieronder het concept voor 2019: